שבע דרכים לאורח חיים צרפתי

שבע דרכים לאורח חיים צרפתי

דמיינו… מתלבשים בפשטות, אך מלאים בשיק. מטילים בפארק, קובעים דייט אל מול מגדל אייפל, יושבים על הספסל ומקשיבים למוזיקת רחוב, שותים בירה ברחובות פריז ולא ממהרים לשום מקום…זהו אורח החיים הצרפתי.. מה אתם עושים כדי להרגיש צרפת ממש כאן בישראל? מצאנו עבורכם שבע דרכים לחוות את המדינה הרומנטית ביותר בעולם מבלי לעלות על המטוס.


לאכול קופסת מקרונים בצבעי צרפת

הקינוח היפה בצבעים הנועזים ביותר הפך לסמל הגסטרונומי של צרפת, כשהוא משליך החוצה גם את מרקי הבצל הצרפתיים וגם את הז’וליינים. מבט אחד על מקרונים מספיק כדי לשפר את מצב הרוח למשך שעתיים לפחות. איך אפשר שלא לאהוב את הקינוח האלוהי הזה? מתאהבים בו כבשדה לבנדר של פרובנס – מיד ולתמיד. הקונדיטורים משתדלים ונותנים לקינוח טעמים שונים ומשונים החל משוקולד וניל ועד לטעם של תה ארל גריי ושמן זית עם מנדרינות. מצמצת? קופסת המקרונים התרוקנה.   



בירה טובה לאווירה נינוחה

יש מרכיב חשוב מאוד בהוויה הפריזאית והיא משקה שיוצר את האווירה. סגנון השתייה המקומי מתאפיין במיומנות מיוחדת – ליהנות מכל לגימה. בשביל להיכנס לאווירה פריזאית של ממש פתחו בקבוק צרפתי אותנטי. BLANC 1664 – הבירה הצרפתית עם 5% אלכוהול הנמכרת ביותר בעולם (מעל 80 מדינות) ומובילה את שוק בירות הפרמיום העולמי. BLANC1664, בעלת גוון זהוב בהיר ומעונן המלווה בראש קצף לבן ויציב ששומר על טריותה המרעננת לאורך זמן. הבירה קלילה, מרווה ומלאת סטייל, כיאה לצרפתים. איזון מושלם בין פירותיות מתקתקה , הדריות מרעננת ומרירות מעודנת.

יום חמישי הגיע… זה הזמן לקריאת מגזינים

הצרפתים אוהבים להיות מעודכנים ולכן בדרכם הקלאסית הם עדיין צורכים עיתונים מודפסים ולא מסתפקים בידיעות מהאינטרנט. בכל יום חמישי הם קונים מגזין חדש. למה דווקא בכל יום חמישי? מכיוון שרוב המגזינים יוצאים לאור מדי יום חמישי. ולכן, המראה של בחור או בחורה פריזאים מטיילים ברחוב עם מגזין עבה ביד אינו נדיר. בצרפת קוראים מגזינים בנושאי ספורט, פוליטיקה, חברה … אבל, כמו בכל העולם, גם בצרפת כמובן אוהבים לקרוא את  Vogue,, Marie Claire,, Cosmopolitan וכמובן, Elle – שנמצא בפריז.

פיקניק – כר דשא… ציוץ ציפורים… נוף לאייפל…

אולי לא ידעתם, “פיקניק” זו מילה שבאה מצרפתית. “פיק” – לנשנש, “ניק” – משהו קטן.
ובכן, כל פריזאי שמכבד את עצמו, אוהב לצאת לטבע עם המשפחה, כל יציאה כזו תכלול שמיכה וסלסלה קלועה מלאה בכל טוב.

רשמו לפניכם את הכללים לפיקניק בסגנון צרפתי:

* דבר ראשון צריך לבחור נוף יפה, אבנים עתיקות או ים, זה לא משנה, העיקר שיהיה יפה.
* כלי האוכל חייבים להיות אסתטיים – אומרים “לא” לכוסות חד פעמיות, גם אם הן צבעוניות ויפות. כל צרפתי יודע שיותר טוב לקחת את הכלים הביתה ולשטוף אותם, מאשר לזהם את הסביבה בפלסטיק.
* מפות ומפיות  – רק מבד. כן, אחר כך תצטרכו לכבס אותן, אבל היופי והאסתטיקה הם לפני הכול.
* קחו אתכם דמקה ביום, ונרות בערב.

כך תוכלו ליהנות מפיקניק אמתי בסגנון צרפתי.



כבר קניתם קסקט וצעיף צרפתי?

אם תתבקשו לצייר ציור צרפתי קלאסי, כנראה שתוסיפו לציור קסקט שחור שהיה נפוץ בקרב ציירים ואנשי בוהמה צרפתים. הוא אלגנטי ושיקי מאוד ובוודאי מאוד צרפתי. באופן אירוני, הצרפתים חובשים קסקט  כבר כמה עשורים, אבל האופנה חוזרת. תקנו גם אתם קסקט שחור, תחבשו אותו כמו הציירים ממונמארטר, כאשר אתם מותחים אותה לאחור. לעומת הקסקט, צעיפים ארוכים וקלילים תמיד יישארו באופנה. עוטים אותם גם בימים חמים, וגם בדרך לחדר הכושר. צעיף ארוך מקשמיר מוסיף קצת שובבות צרפתית מסוגננת.

איך תבחרו את הגבינה שלכם?

הצרפתיים מאוד אוהבים גבינה וככול הנראה היא תלווה כל ארוחה שלהם. הם יודעים לבחור אותה כמו שצריך ומוסיפים אותה תמיד, אפילו לתוך מרק חם. לחתוך גבינה לארוחת הבוקר, הצהריים והערב זה הרגל יום יומי של הצרפתים. תנסו גם אתם להרחיב אופקים ותטעמו סוגי גבינות שעוד לא טעמתם. תתכוננו לטעום המון גבינות, כי יש גבינות קשות ורכות יותר, צעירות ומעושנת, עם קרום או עם עובש. שרל דה גול המפורסם היה אומר שבצרפת יש יותר סוגי גבינות מימות השנה. וזאת לא הגזמה. בצרפת מייצרים יותר מ-500 סוגי גבינות! את כמות הסוגים המדויקת אפילו הצרפתים לא יודעים. את הסוגים הכי פופולאריים ניתן למצוא גם בישראל. אלה הן גבינות ברי, קממבר, רוקפור ואמנטל. את כל הגבינות האלו ניתן למצוא במעדניות ואף בסופר הקרוב לביתכם.



לקינוח…אופנה בצבעי הדגל הצרפתי

פריז היא בירת האופנה, אולי בגלל זה הצרפתים כל כך אלגנטיים. בחיי היום יום צרפתים בכלל והפריזאים בפרט מתלבשים בסטייל, אבל לא כמו שמראים אותם בקולנוע הצרפתי. ראשית כל, הם מעריכים ניקיון ונוחות בלבוש. מלתחה צרפתית כוללת פריטים בסיסיים שמשתלבים יפה ביניהם, יושבים טוב ונראים מצוין. מבחינת הצבעים יתאים מאוד כחול, לבן ואדום. צבעי הדגל הצרפתי יעניקו מראה מתוחכם בסגנון צרפתי. העיקר לא להכביד עם אביזרים. קיים כלל צרפתי עתיק וחכם: ביציאה מן הבית הבט בעצמך במראה ותוריד אביזר אחד. זוהי עצה מועילה שניתן ליישמה ביום יום.

Taste the French way of life

קרדיט: https://salat.zahav.ru/